touch and go - polgári repülés minden mennyiségben

touch and go - polgári repülés minden mennyiségben

Bal sarokban a Wizzair, jobb sarokban a Ryanair - összecsap a két óriás

2019. augusztus 14. - Legjobb Áron

 

Hosszú évekig keringett városi legendaként, hogy a Wizzair és a Ryanair kerüli az üzleti összecsapást, azaz nem indítanak egymásra járatokat. Volt is ebben valami logika, az útvonalak nyitását, bezárását látva. Lehet, hogy igaz az a hír, hogy egy komoly pénzügyi befektető érdeke volt a háttérben, akinek mind a két cég jövedelmezősége fontos volt, de az is lehet, hogy eleinte a Wizzair volt óvatos, amíg megerősödött, később pedig a Ryanair gondolta azt, hogy nincs szüksége a pénzt és energiát égető harcra a nagyra nőtt vetélytársával. De most úgy tűnik, hogy vége ennek az időszaknak, annak alapján, hogy két új Wizzair útvonal bejelentése után a Ryanair is lépett.



Mondjuk érezhető, hogy az ukrán piac hirtelen fontos lett mind a két cég számára. A Wizzair egyszer már kivonult innen, és most látja elérkezettnek az időt, hogy újra meghódítsa a piacot. Ugyanerre gondolt a Ryanair is, és egyre másra jelentik be az új járatokat. Gondolom nem egyik napról a másikra találnak ki egy desztinációt, így kevéssé hihető, hogy a Wizzairnek válasz a Ryanair Budapest-Odessa járata (feltehetőleg ők is tervezték már, legfeljebb a bejelentést gyorsíthatta fel a másik lépése). Főleg azt követően, hogy a Budapest-Edinburgh útvonalon a Ryanair napi sűrűségűre változtatta a menetrendjét, azt követően, hogy a Wizzair bejelentette Edinburgh-ot, mint új desztinációt.


ryanair-wizzair-lowcostavia.jpg

Szóval ez most egy igazi összefeszülésnek tűnik, úgy látszik az írek most érzik úgy, hogy meg kell zabolázni a konkurencia terjeszkedését. Tény, hogy mind a két cégnek folyamatos növekedésre van szüksége, ami újabb útvonalak nyitása nélkül nehezen elképzelhető, ugyanakkor a még szabad lehetőségek száma eléggé véges. Azaz egymástól is ki kell harapni részesedést, utasokat elcsábítani, árversenybe kényszeríteni a másikat, aztán meglátjuk majd ki bírja jobban, kinek tart ki tovább a pénze és a türelme. 

Az elmúlt napokban egyébként más budapesti útvonalak esetében is kisebb csaták körvonalazódtak, így például az amúgy nem igazán sikertörténetnek mutatkozó Budapest-Chicago útvonalon jövőre az American Ailines lesz a LOT konkurenciája (bár szerintem ezt az útvonalat el fogják engedni a lengyelek, nem éri meg nekik megküzdeni érte). És szintén a LOT új, jövőre induló Budapest-Stuttgart járatára reagálhatott az Eurowings azzal, hogy napi két járat mellé beállított egy harmadikat is. Ez pedig igen komoly kapacitás lesz - ráadásul a Laudamotion is repüli -, és a jelenlegi állás szerint a LOT egyáltalán nem akar kedvező árakkal dolgozni, hát, meglátjuk mi lesz a vége (beindul-e a járat és mennyiért tudják majd eladni a jegyeket rá).

Utasként abban bízhatunk, hogy az összecsapás kedvezőbb árakat hoz, valamint az is pozitív, hogy egy adott desztináció esetében sokkal több járatból választhatjuk ki a számunkra legszimpatikusabb menetrendet. És érdeklődve várom az elkövetkező hónapok híreit, hogy folytatódnak-e a hasonló bejelentések. 

A bejegyzés trackback címe:

https://touchandgo.blog.hu/api/trackback/id/tr2415009040
süti beállítások módosítása